Assasin Deedz
Welcome to Frozen-News

We require you to register before posting on our forums, if you are already a member please login with your user name and password.

You will not be able to view any contents of our forums as a Guest.
Assasin Deedz
Welcome to Frozen-News

We require you to register before posting on our forums, if you are already a member please login with your user name and password.

You will not be able to view any contents of our forums as a Guest.
Assasin Deedz
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


AD
 
HomePortal**GalleryLatest imagesSearchRegisterLog in
Welcome To Frozen-news Forum PLease register and have fun
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» Wie zegt dat vrouwen prutsers zijn? :o
Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeMon Aug 24, 2009 11:43 am by Rousland

» Het vrije associatie topic
Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeSun Aug 02, 2009 9:08 am by Rousland

» Frozen Wrath 3.1.3
Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeSat Aug 01, 2009 6:30 am by Rousland

» Star Trek XI
Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeSat Aug 01, 2009 4:19 am by Omgpwnd

» My Hobby's
Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeSat Aug 01, 2009 4:13 am by Rousland

» Wat Elke man in Bed Wil...
Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeSat Aug 01, 2009 4:12 am by Rousland

» Hersenloze spelletjes
Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 6:57 pm by SonicBeam

» ...... Lengte ??
Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 6:34 pm by Stephany

» Hello Nieuw hier
Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 6:24 pm by Omgpwnd

Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Other Site’s


 

 Abortus; voor of tegen? ‎

Go down 
+6
Beji
Stephany
Lizzeejx
Timmy
Rousland
Lynn
10 posters

Abortus; voor of tegen? ‎
Voor.
Abortus; voor of tegen? ‎ I_vote_lcap100%Abortus; voor of tegen? ‎ I_vote_rcap
 100% [ 2 ]
Tegen.
Abortus; voor of tegen? ‎ I_vote_lcap0%Abortus; voor of tegen? ‎ I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Total Votes : 2
 

AuthorMessage
Lynn
Member
Member
Lynn


Gender : Female
Posts : 7
Post Points : 5417
Join date : 2009-07-31

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:19 pm

Wat is het:


Hoe begon het allemaal?
Eind jaren zestig kwam de abortusvraag onder andere in Nederland sterk op. De mogelijkheid om deze ingreep hier uit te voeren bestond echter nog niet. Bovendien was het verboden en dus strafbaar. Daarom werd er gekeken naar de mogelijkheden in het buitenland. In Amsterdam werd toch, dankzij de grote vraag naar abortus, een stichting opgericht met als doelstelling abortushulpverlening. De stichting kreeg van alle kanten hulp aangeboden. Sinds 1 november 1984 is abortus via de Wet Afbreking Zwangerschap geregeld.

Wat wordt er gedaan?
Tot twaalf weken wordt een zwangerschap beëindigd door middel van een zuigcurettage (f vacuümaspiratie), of een abortuspil. Via de vagina wordt een buisje in de baarmoeder ingebracht. De inhoud van de baarmoeder wordt dan weggehaald. Na twaalf weken wordt de ingreep gecompliceerder. De meeste vrouwen zijn acht weken zwanger, wanneer ze een abortus laten doen.

Feiten en cijfers
Het merendeel van de vrouwen die besluiten tot abortus, is op het moment van de behandeling minder dan acht weken zwanger. 17,5 procent is tussen de acht en dertien weken zwanger en 2,5 procent is meer dan 13 weken zwanger. Er wordt zelden een abortus uitgevoerd als een vrouw langer dan 20 weken zwanger is.


:


Strikte abortuswet nog niet streng genoeg

Polen heeft een van de strengste abortuswetgevingen in heel Europa. Maar voor sommigen is dat nog niet streng genoeg. Om zelfs maar de kleinste mogelijkheden voor een legale abortus uit te sluiten, diende de extreem- rechtse regeringspartij LPR (Liga van Poolse families) een motie in om abortus te verbieden, ook als de gezondheid van de moeder in gevaar is of als het gaat om een verkrachting.

'Een kind moet niet worden gestraft voor de fouten van zijn vader,' aldus LPR-parlementslid Marek Kotlinowski, die daarmee verwees naar verkrachtingszaken. 'Het is een tragedie voor de vrouw, maar het lot van het kind interesseert mij meer.'

Een groot deel van de parlementariërs trok zijn steun voor dit voorstel in nadat president Lech Kaczynski en premier Jaroslaw Kaczynski zich tegenstander van de motie hadden verklaard.

Dat de voorstellen in de parlementaire commissies worden bediscussieerd, onderstreept de conservatieve wind die er in Polen waait sinds de Kaczynski-tweeling met hun law and order-partij aan de macht zijn.

Naast de motie op de abortuswet wil de LPR een artikel in de Grondwet opnemen waarin de 'Republiek Polen... [ingekort]



:
Terwijl men aan de ene kant pleit voor grotere gezinnen, wordt aan de andere kant ongeboren leven aan de lopende band gedood.

Er werden maar liefst 17.314 abortussen gepleegd in 2005.
Het kan toch niet allemaal gaan om vrouwen die met het risico voor het eigen leven besluiten hun ongeboren kind te doden? Het zal toch niet elke keer gaan om een verkrachting en het weghalen van een ongewenst leven? Het zullen toch niet allemaal vreselijk mismaakte kinderen geweest zijn?

Waarom doen vrouwen zoiets? Ik zal het waarschijnlijk nooit begrijpen.

In onze moderne tijd is het onmogelijk om over 17.314 (een volledige gemeente) ongelukjes te spreken, er zijn middelen genoeg om zwangerschap te voorkomen. Dit is gewoon inconsequent gedrag met een misdadige oplossing.




Abortus is geen moord.

Nadja is 16 jaar en zit nog op school. Ze is zwanger geworden na een avondje stappen, maar ze kent die jongen niet eens meer! Ze komt er te laat achter voor de morning-afterpil. Wat nu?? Ze wil graag abortus laten plegen, maar ze twijfelt nog.
Ik wil iedereen nu overtuigen van mijn mening: Abortus is geen moord.

Ik vind dat abortus geen moord is, omdat het ‘kindje’ in de buik eigenlijk nog helemaal geen kindje is, het is eigenlijk nog helemaal niets. Ik vind ook dat iemand totaal zelf mag weten of zij abortus laat plegen of niet. Het is tenslotte haar eigen lichaam.
Als je ongewenst zwanger bent, zoals Nadja uit de inleiding, kun je kiezen voor abortus. Als de dokter abortus bij je pleegt, zuigt hij de embryo uit de baarmoeder met een speciaal apparaatje. Maar sinds 2000 kunnen vrouwen ook kiezen voor de abortuspil, deze wordt op dezelfde manier begeleidt als de ‘traditionele’ abortus. Abortus mag alleen gepleegd worden tot 24 weken van de zwangerschap, want vanaf dat moment is de foetus buiten de baarmoeder levensvatbaar. (zie bron 2: Abortus).
Maar er kan altijd iets misgaan. Zoals bijvoorbeeld in Noorwegen, daar had de man zich laten steriliseren en na toch zwanger te zijn geworden, had de vrouw abortus laten plegen. Maar uiteindelijk is het kindje toch geboren. Het meisje was wel twee maanden te vroeg, maar kerngezond. (zie bron 3: meisje geboren na sterilisatie en abortus).
Natuurlijk zijn er mensen die het niet met mij eens zijn, die denken dat abortus wel moord is. Zij zeggen: abortus is moord, omdat het in principe al een kindje is, het leeft al wel. Dit is op zich wel waar, want uit die embryo groeit het mensje, maar toch ben ik het er niet mee eens. Want een embryo lijkt nog niet eens op zijn eindresultaat. En als je bijvoorbeeld 14 jaar oud bent en toch zwanger raakt, kun je natuurlijk niet voor het kindje zorgen, want je zit nog op school. En dan vind ik dat er wel abortus gepleegd mag worden.

Tot slot wil ik nog even mijn standpunt weergeven en mijn argumenten daarbij. Mijn standpunt is: Abortus is geen moord. Dit vind ik, omdat het kindje in de buik eigenlijk nog helemaal geen kindje is, want het is nog niet volgroeid en het lijkt nog niet eens op een mens. En als je ongewenst zwanger raakt, vindt ik dat er abortus gepleegd mag worden.
En nu raadt ik Nadja aan toch abortus te laten plegen, als ze dat wil, omdat ze nog op school zit en dus geen tijd heeft voor het kindje.


En nu jij. Wat vind jij? Vind je dat abortus moord is, of niet? Post hier je antwoord en waarom je dat denkt.


Ik vind zelf dat abortus geen moord is. Je kind is namelijk nog geen kind. Als je een kind geen goed en leefbaar leven kan schenken, kun je abortus laten doen. Redenen als 'het past niet in mijn leventje' vind ik dan weer een heel ander verhaal. Abortus kan een goede keus zijn, als je je kind geen goed leven zou kunnen schenken. En als je bijvoorbeeld verkracht bent. Dan is abortus een moeilijk, maar goed besluit.
Back to top Go down
Rousland
Admin
Admin
Rousland


Gender : Male
Posts : 140
Post Points : 2147489060
Join date : 2009-07-24

Character sheet
World 1: Rousland

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:19 pm

ik ben voor denk ik. Maar het ligt wel helemaal aan de situatie waarin je verkeerd. bij een verkrachting is het begrijpelijk.. anders zie ik geen redenen om een kindje weg te laten halen.
Back to top Go down
https://assasin-deedz.actieforum.com
Timmy
Member
Member
Timmy


Gender : Male
Posts : 18
Post Points : 5428
Join date : 2009-07-31

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:20 pm

ik ben altijd erg voor geweest, maar de laatste tijd begin ik steeds meer aan dat standpunt te twijfelen. ook in het licht van de cijfers die in de OP worden genoemd en dat ik laatst een artikel had gelezen dat ouders soms abortus plegen omdat het kind een hazelip blijkt te hebben. ik moet nog even nadenken over een genuanceerde mening
Back to top Go down
Lizzeejx
Member
Member
Lizzeejx


Gender : Female
Posts : 7
Post Points : 5417
Join date : 2009-07-31

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:22 pm

ik heb er geen problemen mee
Back to top Go down
Stephany
Frozen Beauty
Stephany


Gender : Female
Posts : 26
Post Points : 5442
Join date : 2009-07-31

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:23 pm

ik vind het moord, maar ben wel vóór de mogelijkheid om abortus te laten plegen. Ook als het kind bijvoorbeeld een hazenlip heeft en dit weten ze echt ruim van te voren (2 maanden ofzo) dan mogen ze et weghalen vind ik.
Zodra het kind enkel nog groeit en zich niet meer verder ontwikkeld (bij de 7e maand dacht ik) vind ik dat je het moet laten zitten
Back to top Go down
Timmy
Member
Member
Timmy


Gender : Male
Posts : 18
Post Points : 5428
Join date : 2009-07-31

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:24 pm

Quote :
ik ben altijd erg voor geweest, maar de laatste tijd begin ik steeds meer aan dat standpunt te twijfelen. ook in het licht van de cijfers die in de OP worden genoemd en dat ik laatst een artikel had gelezen dat ouders soms abortus plegen omdat het kind een hazelip blijkt te hebben. ik moet nog even nadenken over een genuanceerde mening


Was laatst ook geschrokken van de cijfers.. Abortus moet een laatste redmiddel zijn, geen gewoonte.
An sich ben ik nog steeds groot voorstander van abortus, maar het moet geen middel worden om een perfecte maatschappij te creëren. Als het kind niet blijkt te gaan worden zoals vooraf gehoopt, mag dat nooit een reden zijn voor abortus.
Back to top Go down
Beji
Trusted !!
Trusted !!
Beji


Gender : Male
Posts : 22
Post Points : 5449
Join date : 2009-07-28
Location : vlaanderen

Character sheet
World 1:

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:25 pm

Quote :
Was laatst ook geschrokken van de cijfers.. Abortus moet een laatste redmiddel zijn, geen gewoonte.
An sich ben ik nog steeds groot voorstander van abortus, maar het moet geen middel worden om een perfecte maatschappij te creëren. Als het kind niet blijkt te gaan worden zoals vooraf gehoopt, mag dat nooit een reden zijn voor abortus.

Helemaal mee eens. Abortus moet dan ook goed geregeld zijn. Naar mijn mening hebben we het in Nederland wat dat betreft helemaal niet zo slecht voor elkaar.
Abortus kan ook toegepast worden in schrijnende gevallen zoals verkrachting en vanwege gezondheidsredenen. Ook kan het een goed overdachte keuze zijn van jonge mensen die zichzelf (nog) niet in staat achten het kind een goede toekomst te bieden.
Ik vind dat een starre, afwijzende conservatieve/religieuze opstelling ten aanzien van abortus abortus dit soort gevallen niet kan verantwoorden.
Back to top Go down
https://assasin-deedz.actieforum.com/forum.htm
Baby-G
Member
Member
Baby-G


Gender : Male
Posts : 6
Post Points : 5416
Join date : 2009-07-29

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:26 pm

dus het is niet correct om een kind te aborteren omdat het een mongool is, maar wel als het een gezond kind is, maar het niet uitkomt voor de moeder.
Back to top Go down
Beji
Trusted !!
Trusted !!
Beji


Gender : Male
Posts : 22
Post Points : 5449
Join date : 2009-07-28
Location : vlaanderen

Character sheet
World 1:

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:27 pm

Quote :
dus het is niet correct om een kind te aborteren omdat het een mongool is, maar wel als het een gezond kind is, maar het niet uitkomt voor de moeder.

Als je het zo bot zou willen stellen, ga je gang.

Maar vind jij het beter dat het kind er maar gewoon moet komen als de ouders het niet zien zitten?

Natuurlijk moeten mensen veilige seks hebben en goed nadenken waarmee men bezig is. Natuurlijk moet abortus niet iets zijn waar je snel over beslist en makkelijk overheen stapt. Maar het moet wel een mogelijkheid blijven en niet uitgesloten worden.
Back to top Go down
https://assasin-deedz.actieforum.com/forum.htm
Lady-S
Noob Poster
Lady-S


Gender : Female
Posts : 3
Post Points : 5413
Join date : 2009-07-29

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:28 pm

Quote :
Natuurlijk moeten mensen veilige seks hebben en goed nadenken waarmee men bezig is. Natuurlijk moet abortus niet iets zijn waar je snel over beslist en makkelijk overheen stapt. Maar het moet wel een mogelijkheid blijven en niet uitgesloten worden.

Ben het hier eigenlijk helemaal mee eens.
Back to top Go down
Timmy
Member
Member
Timmy


Gender : Male
Posts : 18
Post Points : 5428
Join date : 2009-07-31

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:29 pm

--------------------------------------------------------------------------------

Soms gaat het gewoon fout en raak je zwanger. Om je hele leven nou ongewenst door elkaar te schoppen terwijl dat niet nodig is. Je moet je wel bedenken dat je de rest van je leven er vast aan zit. dus als je het niet wilt hebben haal je het weg. Een kindje onder de 2 maanden is voor mij eigenlijk bijna hetzelfde als een onbevrucht eitje. Het is niks. Ik denk ook dat als je aan voorbehoeds middelen doet evengoed een kans op een kindje verspilt.
Dus ik vind abortus goed.
Back to top Go down
Rousland
Admin
Admin
Rousland


Gender : Male
Posts : 140
Post Points : 2147489060
Join date : 2009-07-24

Character sheet
World 1: Rousland

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:30 pm

Quote :
Abortus vanwege een hazelip: dat kan nooit de bedoeling zijn geweest van de Nederlandse abortuswet. Toch is dit de afgelopen jaren in elk geval in het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam tweemaal voorgekomen.

Weliswaar is dat een bescheiden aantal op het jaarlijkse totaal van 30.000 abortussen; maar het valt te hopen dat dit niet de eerste tekenen zijn van een trend. Prenatale diagnostiek is bedoeld om optimale zorg te garanderen voor pasgeborenen met aangeboren afwijkingen, niet als middel om louter perfecte kinderen ter wereld te brengen. En het criterium ’noodsituatie’ in de abortuswet hoort geen loze kreet te zijn.

Hele artikel: http://www.trouw.nl/deverdieping/dos...d_te_voorkomen

Ik ben het hier helemaal mee eens.
Back to top Go down
https://assasin-deedz.actieforum.com
DeathSeeker
Noob Poster
DeathSeeker


Gender : Male
Posts : 4
Post Points : 5414
Join date : 2009-07-29

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:31 pm

Wat is het:

Quote :
Ik vind zelf dat abortus geen moord is. Je kind is namelijk nog geen kind. Als je een kind geen goed en leefbaar leven kan schenken, kun je abortus laten doen. Redenen als 'het past niet in mijn leventje' vind ik dan weer een heel ander verhaal. Abortus kan een goede keus zijn, als je je kind geen goed leven zou kunnen schenken. En als je bijvoorbeeld verkracht bent. Dan is abortus een moeilijk, maar goed besluit.


Ik ben zelf voor abortus, maar dat argument: je kind is namelijk nog geen kind vind ik onjuist. Een foetus van 5 weken heeft al handjes, voetjes.. Het is een miniatuur baby. Het is dus niet zomaar een ondefineerbaar klompje, maar het ziet er uit als een echte baby. Maar toch vind ik, dat als je je kind niets te bieden hebt bijvoorbeeld, dat je de keuze moet hebben om voor abortus te kiezen.
Back to top Go down
Rousland
Admin
Admin
Rousland


Gender : Male
Posts : 140
Post Points : 2147489060
Join date : 2009-07-24

Character sheet
World 1: Rousland

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:32 pm

Je kind heeft nog geen gevoelens, en hij is nog niet bewust. Maar het ziet er wel uit als een kind.
Back to top Go down
https://assasin-deedz.actieforum.com
Lizzeejx
Member
Member
Lizzeejx


Gender : Female
Posts : 7
Post Points : 5417
Join date : 2009-07-31

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:33 pm

Quote :
Je kind heeft nog geen gevoelens, en hij is nog niet bewust. Maar het ziet er wel uit als een kind.

een ongeboren kind van 8 maanden heeft namelijk wel gevoelens
Back to top Go down
Juli
Frozen Beauty
Juli


Gender : Female
Posts : 12
Post Points : 5427
Join date : 2009-07-31

Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitimeFri Jul 31, 2009 5:34 pm

Als je zwanger zou raken door verkrachting ofzo, dan vind ik dat het wel mag. Maar als je 14 bent en raakt toevallig zwanger vanwege je eigen stommiteiten, dan vind ik dat het niet mag. Iemand anders mag niet de lul worden van jou fouten, en hem/haar uit de weg ruimen zal zeker niet helpen.

Je kunt moeilijk zeggen dat het kind geboren laten worden zielig is, aangezien het met de juiste stuurrichting een geweldig leven kan krijgen.
Back to top Go down
Sponsored content





Abortus; voor of tegen? ‎ Empty
PostSubject: Re: Abortus; voor of tegen? ‎   Abortus; voor of tegen? ‎ I_icon_minitime

Back to top Go down
 
Abortus; voor of tegen? ‎
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Assasin Deedz :: Ontspanning :: Babbelbox-
Jump to: